سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش دو گونه است : دانشی که مردم ناگزیر از فراگیری آن هستند و آن رنگ[ ظواهر [اسلام است و دانشی که مردم اجازه دارند آن را واگذارند و آن قدرت خداونداست . [امام علی علیه السلام]

دنیای رسانه ای

 
 
ابراز نگرانی آیت الله مکارم(پنج شنبه 86 دی 13 ساعت 7:6 عصر )

ابراز نگرانی آیت الله مکارم سکولار شدن رسانه ملی

  حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار اعضای ستاد برگزاری همایش رسانه تلویزیون و سکولاریسم، با تقدیر از افزایش برنامه های مذهبی صدا وسیما از حرکت به سوی سکولار شدن رسانه ملی اظهار نگرانی کرد.

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی، عصر دوشنبه، بیست و چهارم اردیبهشت ماه در دیدار اعضای ستاد برگزاری همایش رسانه تلویزیون و سکولاریسم، از رسانه، تلویزیون، رادیو و روزنامه به عنوان یک ابزار یاد کرد و ابراز داشت: همه این ابزارها بی هویت هستند و هویت خاصی از خود ندارند و این انسان است که به آن ها هویت می بخشد.


وی با اشاره به این که بیشتر رسانه های غربی به صورت سکولار هستند، ‌تصریح کرد: برخی تصور می کنند، چون بیشتر رسانه ها را سکولارها به دست گرفته اند، رسانه باید سکولار باشد و این تصور غلط را به عنوان یک هویت برای تلویریون عنوان می کنند.


این مرجع تقلید، تاکید کرد: رسانه های غربی هدف اصلی خود را اقتصاد و سیاست می دانند و همیشه به دنبال این دو هدف هستند و همچنین مسائل اخلاقی برای آن ها بی معنا است، حتی اگر مخاطبانشان به دنبال هم جنس بازی باشند، آن را تبلیغ می کنند.


وی مخالفت رسانه های غربی را با انقلاب اسلامی و مسلمانان مورد توجه قرار داد و افزود: از زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و کشورهای مسلمان همچون لبنان و فلسطین به پیروزی هایی دست یافتند، با توجه به این که این حرکت با منافع و مقاصد آن ها مخالفت داشت، آن ها به مخالفت با کشورهای اسلامی به ‍ویژه انقلاب اسلامی پرداختند.


حضرت آیت الله مکارم شیرازی، ‌ادامه داد: با توجه به این که انقلاب اسلامی به مخالفت با زیاده خواهی آن ها ایستاده است، این انقلاب را مانع بزرگی برای پیشرفت خود می دانند و می خواهند آن را از سر راه خود بردارند.


وی در بخشی دیگری از سخنان خود با اشاره به این که برنامه های صدا و سیما در مسائل مذهبی افزایش یافته است، از رسانه ملی انتقاد کرد و اظهار داشت: متاسفانه امروز رسانه ملی به سمت سکولار شدن حرکت می کند و عقایدی در این رسانه لانه کرده اند که آهسته و بی سر و صدا، تلویزیون را به سمت سکولار جهت می دهد و این هشداری جدی برای مسوولان است.


این استاد دروس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم، ‌افزود: در روزهایی که همه قوا به دنبال امنیت اجتماعی هستند و نیروی انتظامی با بدحجابی برخورد می کند، ‌متاسفانه در تلویزیون شاهد صحنه های هستیم که مخالف سیاست های نظام است.


وی ادامه داد: در روزهای اخیر شاهد برنامه هایی هستیم که بعضی از هنرمندان دوران طاغوت را در سیما به عنوان الگو مطرح و به بینندگان معرفی می کنند و این با نظام ارزشی ما ناسازگار است.


حضرت آیت الله مکارم شیرازی، یاد آور شد: مسوولان رسانه ملی باید هم فکری داشته باشند تا این رسانه به سمت سکولار حرکت نکند، افرادی هستند که خود را مذهبی نشان می دهند، ولی اهداف خاصی را دنبال می کنند.


وی در پایان خاطر نشان کرد: رسانه ملی باید نقش دنباله روی را به نقش هدایت گری تبدیل کند و نخبگان نیز باید در این زمینه فعال باشند.



 
لیست کل یادداشت های وبلاگ?
 




بازدیدهای امروز: 1  بازدید

بازدیدهای دیروز:0  بازدید

مجموع بازدیدها: 4297  بازدید


» اشتراک در خبرنامه «